"انتخاب"، کارگاه زندگی پویا در فاروج را به سمت آموزش نوجوانان پیشبرد
"انتخاب"، کارگاه زندگي پويا در فاروج را به سمت آموزش نوجوانان پيشبرد

"انتخاب"، کارگاه زندگی پویا در فاروج را به سمت آموزش نوجوانان پیشبرد

کارگاه "زندگي پويا" با آموزش مهارت هاي زندگي ويژه دختران نوجوان فاروجي، با همکاري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فاروج برگزار شد.
شناسه خبر : 58649 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  دختران دانش آموز  مقطع متوسطه دوم مدرسه شبانه روزی فضیلت شهرستان فاروج، عصر دوشنبه 25 دی ماه در کارگاه  آموزشی دور هم جمع شدند و با مباحث مهارت های زندگی آشنا شدند.

 

حجت الاسلام  «علی رنجبر»، از فعالین فرهنگی حوزه و دانشگاه و مشاوران خانواده، در این برنامه کارگاهی آسیب ها و خطراتی که نوجوانان و دختران دانش آموز  مخاطب این کارگاه با آن مواجه هستند را با زبان گفتگو و پرسش و پاسخ دو سویه مطرح کرد.

 

وی به موضع "انتخاب" پرداخت و آن را مهمترین مسئله نوجوانان برای داشتن آینده ای موفق نام برد و  گفت: هر وقت در معرض کاری قرار میگیرید، شما با انتخاب خوب و بد مواجه هستید و برای داشتن نتیجه خوب و به اصطلاح انتخاب درست، ابتدا از خودتان بپرسید "برای چه" این کار را باید انجام دهم، یا این رشته را انتخاب کنم یا این کار  یا این آدم را ....

 

حجت الاسلام رنجبر در ادامه مفاهیم فوق همچنین به نوجوانان توصیه کرد: پس از هر "برای چه" ای باید بتوانید سه پرسش دیگر اینکه آیا تمایل دارم به این کار، آیا توانایی انجام آن را دارم و آیا تعهد دارم برای نحوه انجام را دقیق به خودتان پاسخ دهید.

 

این کارگاه با پرسش از سوی استاد و پاسخ از مخاطبین نوجوان در قالب برگزاری مسابقه و اهداء جایزه به برندگان  پایان یافت.

 

کارگاه زندگی پویا طرحی استانی از سوی ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی است  که با هدف آموزش مهارت های زندگی و با محوریت فعالان مسجدی در نقاط آسیب پذیر از اردیبهشت ماه جاری برگزار شده و تاکنون بیش از 60کارگاه با بیش از دو هزار مخاطب از مباحث آن بهره برده اند.

 

پایان/